Cabrera
i
6
Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #59 ABRIL 2016
J
a han quedat finalitzats els
treballs duts a terme en el
marc de la primera fase del
pla d’estalvi energètic del munici-
pi, que ha servit per a substituir al
Pla de l’Avellà aproximadament 150
lluminàries per d’altres equipades
amb tecnologia LED. Paral·lelament,
també han estat reemplaçades més
d’un centenar de lluminàries més en
altres punts, i en equipaments com
la Biblioteca Ilturo, Can Bartomeu
o Cal Conde, a part de l’escola del
Pla de l’Avellà i de l’escola bressol
Marinada. Es calcula que el conjunt
d’aquesta actuació suposarà un es-
talvi anual per al municipi superior
als 10.000 €.
Al llarg d’aquest mateix 2016 hi ha
programada una segona fase que
permetrà finalitzar el desplegament
al Pla de l’Avellà i que també portarà
el LED al Casal de Gent Gran El Cas-
tellet, al camp de futbol municipal,
al pavelló i a part de la carretera
B-502.
●
Enllestida la primera fase del
pla d’estalvi energètic
Les lluminàries amb tecnologia LED incorporades a
l’enllumenat suposen un estalvi de més de 10.000 € anuals
Una cuneta per a
protegir persones
i ciclistes
A
quest passat mes de ge-
ner s’iniciaven a la carre-
tera d’Argentona, B502,
els treballs de construcció d’un
voral protegit destinat a garantir
la seguretat de les persones que
hi transiten. Les obres han estat
dutes a terme per la Diputació de
Barcelona.
●
va en 62.474 usuaris, el que suposa un
creixement del 4% amb relació a l’any
2014. Aquesta dada és especialment
significativa si es té en compte que
suposa una recu-
peració del 50%
de persones que
feien servir amb
anterioritat els bu-
sos i que ho van
deixar de fer amb
la supressió de la
línia de reforç que
connectava el cen-
S’incrementa l’ús del bus urbà
durant el 2015
El nombre de passatgers que han fet servir el transport públic
ha crescut en un 4% amb relació a l’any anterior
A
l llarg de l’any passat es regis-
trava un augment dels viat-
gers que feien servir l’autobús
interurbà, la línia C16. La xifra es situa-
tre urbà i l’estació de RENFE. Aquest
servei de llançadora que s’utilitzava en
les hores punta va haver de ser suspès
l’any 2012 com a conseqüència del re-
ajustament en la despesa que calgué
aplicar.
ELS MÉS JOVES
Pel que fa als segments de població
que fan servir amb més assiduïtat el
transport públic cal destacar els joves,
els quals són responsables d’una part
significativa de l’augment que ha re-
gistrat aquest transport en el seu ús.
●