Cabrera
i
3
Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #63 ABRIL 2017
Jordi Mir i Boix
Alcalde
Regidors del Consistori
Alcaldia, Hisenda Pública i
Governació (PDeCAT)
Jordi Mir i Boix
1r Tinent d’Alcalde i regidor
d’Obres Públiques i Serveis
i Sostenibilitat (ERC-AM)
Enric Mir i Nuet
2a Tinent d’Alcalde i regidora
d’Urbanisme i Serveis Interns
(PDeCAT)
Núria Pera Maltes
3a Tinent d’Alcalde i regidora
d’Ensenyament, Comunicació i
Participació Ciutadana, Cultura
i Patrimoni (ERC-AM)
Montserrat Reig Pascual
Regidora de Serveis a les Persones,
Promoció Econòmica i Sanitat
(PDeCAT)
Maria Josep Cortada Manchado
Regidor de Joventut, Festes i
Esports (PDeCAT)
Sergi Teodoro José
Regidora
(GxC)
Anna Maluquer i Ferrer
Regidora
(GxC)
Anna Teixidó Sardà
Regidor
(GxC)
Antoni García Lozano
Regidor (AI-CM)
Antoni Abel i Nuri
Regidor (PSC)
Daniel Meroño Lombera
Editorial
S
e sol dir que no s’ha de fer amb
els diners dels altres allò que
no faries amb els teus diners.
Pot estar bé com a dita, però no com
a premissa que hagi de guiar la gestió
de qualsevol administració pública.
El
diner públic és diner de tots i, per
tant, mereix el màxim respecte
, i la
cura de la seva gestió se situa en un
nivell molt superior al de la gestió par-
ticular. Més enllà de les restriccions
legals imposades als ajuntaments els
darrers anys en matèria econòmica,
el govern municipal s’ha imposat a
si mateix un doble criteri de soste-
nibilitat i responsabilitat
a l’hora de
gestionar la despesa corrent i de pro-
gramar inversions.
La sostenibilitat comporta valorar les
despeses derivades de cada contrac-
tació i tenir una visió global i de llarg
termini en comprometre una despe-
sa o inversió.
Hem vist massa sovint
Economia sostenible i també
responsable
La sostenibilitat
comporta valorar les
despeses derivades de
cada contractació i
tenir una visió global
i de llarg termini
com alguns ajuntaments aproven
una inversió i després van impro-
visant
la contractació de personal,
manteniment i serveis complemen-
taris per tal de donar forma i sentit a
aquella inversió.
La responsabilitat comporta deter-
minar objectivament la necessitat i
deixar-se de capricis
, i a continuació
cercar la forma més econòmica de fer
realitat aquell servei o equipament,
cercant recursos i subvencions. En
aquest sentit, hem vist recentment en
molts municipis com s’han construït
equipaments sobredimensionats res-
pecte de les necessitats de la població.
L’autoimposició d’aquests criteris
adquireix més valor si considerem
que
a Cabrera de Mar tenim encara
molt marge per a créixer en ingres-
sos fiscals i endeutament
i, per tant,
podríem permetre’ns alguns «luxes» o
córrer alguns riscos sense comprome-
tre l’economia municipal a curt termi-
ni. Fer-ho, però, seria insostenible i/o
irresponsable. Són aquests els crite-
ris que regeixen la gestió del govern
municipal en general, i els que han
presidit en tot moment les decisions
i posteriors negociacions dels acords
perquè Cabrera de Mar, si el Ple ho
aprova, torni a tenir, després de 35
anys, una sala de teatre i pugui oferir,
després de 12 anys, habitatges a un
preu assequible per a la població.
●