iCabrera #79 - Abril 2021

Cabrera i 3 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #79 ABRIL 2021 Jordi Mir i Boix Alcalde Regidors del Consistori Alcaldia, Hisenda, Governació i Comunicació i Espais Públics Jordi Mir i Boix (JxCat) jmir@cabrerademar.cat Urbanisme i Equipaments Carles Munné i Pagan (ERC) cmunne@cabrerademar.cat Serveis i Medi Ambient Daniel Meroño Lombera (PSC) dmerono@cabrerademar.cat Benestar Social i Serveis Interns Núria Pera Maltes (JxCat) npera@cabrerademar.cat Ensenyament, Salut Pública i Benestar Animal Montserrat Reig Pasqual (ERC) mreig@cabrerademar.cat Cultura, Joventut, Participació Ciutadana i Ocupació i Empresa Sergi Teodoro José (JxCat) steodoro@cabrerademar.cat Gent Gran, Esports i Mobilitat Montserrat Sala i Martín (JxCat) msala@cabrerademar.cat Regidor Antoni García Lozano (GxC) agarcia@cabrerademar.cat Regidor Albert Castañé Luna (GxC) acastane@cabrerademar.cat Regidor Francesc Caldés Aguilar (AI-CM) fcaldes@cabrerademar.cat Regidora Elena Carreras Miralles (CUP) ecarreras@cabrerademar.cat Editorial R esulta curiós veure com, al ma- teix temps que s’ha promogut, per raons sanitàries, la distància social, el concepte de proximitat s’ha convertit en un valor preuat i creixent. La pandèmia està fent que apren- guem a valorar la proximitat , a molts nivells. El primer efecte, immediat, va ser la creixent demanda del consum de pro- ductes de proximitat, de km 0, gràcies al qual moltes petites empreses de sectors tan diversos com l’agrícola, el ramader o el tèxtil han pogut sobre- viure i fins i tot obrir nous canals de venda que els garanteixen un futur pròsper. Les restriccions de mobilitat han propiciat que moltes persones des- cobreixin indrets del seu entorn més proper que ni coneixien , i que en freqüentin d’altres que visitaven només de tant en tant. Gaudir de les vacances i de l’oci en general a prop de casa ajuda, sense dubte, a posar en Proximitat La proximitat no és una simple moda passatgera, ha vingut per quedar-se valor la nostra terra. Segurament no són poques les persones que, gràcies a la pandèmia, han descobert que les nostres platges estan molt ben cuida- des i que la nostra muntanya permet passejades i vistes espectaculars. A nivell laboral, el teletreball i les reunions telemàtiques es poden con- siderar dos elements que, en reduir dràsticament la mobilitat, propicien un món laboral de proximitat. Estem aprenent els múltiples avantatges de la proximitat com a valor, i segur que això contribuirà a construir un futur més sostenible . Valorar la proximitat voldrà dir prioritzar-la quan cerquem una nova feina, quan busquem ha- bitatge o, sense anar més lluny, quan comprem qualsevol producte. En l’esfera de la política, la proximitat, entesa com a empatia amb la ciutada- nia, haurà de ser exigible no només en el món local, on fa temps que resulta imprescindible per a garantir un bon servei públic , sinó també a nivell de país. La proximitat no és una simple moda passatgera, ha vingut per quedar-se. I a Cabrera de Mar, al Maresme i a Ca- talunya tenim la gran sort de disposar gairebé de tots els elements que ens permeten gaudir plenament d’un nou estil de vida, amb la proximitat com a eix vertebrador. Potser ha arribat l’hora de passar de la globalització extrema al pensament local de mi- rada àmplia . l

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=