iCabrera #74 - Gener 2020

Cabrera i 7 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #74 GENER 2020 Es posen en marxa els sis consells municipals que permetran una participació efectiva de la població en les polítiques municipals La ciutadania pren la paraula A quest passat 12 de desembre tenia lloc la primera de les sessions del Consell Munici- pal d’Entitats, que donava el tret de sortida a la feina dels sis consells sec- torials establerts des de l’Ajuntament de Cabrera de Mar per a vehicular la participació ciutadana. Entre els temes tractats durant aquesta primera troba- da s’explicava com es desenvoluparan la resta d’ens participatius i de quina manera hi poden prendre part les as- sociacions del municipi. A més del de- dicat a les entitats, s’han creat els con- sells d’Infraestructures i Mobilitat, de Civisme i Convivència Ciutadana, de la Festa Major, de la Gent Gran i l’Assessor de Turisme. La voluntat última és poder dispo- sar d’un espai en el qual la ciutadania mateixa pugui realitzar aportacions a l’acciómunicipal i es pugui fer un segui- ment de l’actuació del Govern munici- pal. Aquesta voluntat plural es troba re- flectida ja en la elaboració mateixa dels reglaments que regeixen els consells i que van ser creats a començaments de l’any passat fent servir diferents meto- dologies que implicaven la intervenció de la ciutadania, de les associacions, del personal tècnic municipal i dels càr- recs electes del consistori. Els consells són oberts a qualsevol persona que hi vulgui prendre part. EL CONSELL D’ENTITATS Pel que fa a la primera sessió del Con- sell Municipal d’Entitats, més enllà d’exposar a les associacions partici- pants de quina manera poden pren- dre part en els altres consells, s’hi van Els consells permetran desenvolupar polítiques en àmbits estratègics com el turisme, el civisme o la mobilitat tractar altres qüestions d’interès. Entre aquestes, s’hi exposà, per exemple, quines són les eines que l’Ajuntament de Cabrera de Mar posa a l’abast de les entitats per tal de facilitar-ne el dia a dia, com ara la possibilitat de rebre formació sobre la protecció de dades; l’edició d’un calendari que, a través de codis QR, permet descarregar l’agenda mensual amb les activitats que duen a terme, o el sistema en què es treba- lla per a la reserva, a través de web, d’espais en els equipaments públics. A més, també s’hi van tractar qüestions administratives com ara la justificació i l’atorgament de subvencions. l

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=