iCabrera #78 - Gener 2021

Cabrera i 3 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #78 GENER 2021 Jordi Mir i Boix Alcalde Regidors del Consistori Alcaldia, Hisenda, Governació i Comunicació i Espais Públics Jordi Mir i Boix (JxCat) jmir@cabrerademar.cat Urbanisme i Equipaments Carles Munné i Pagan (ERC) cmunne@cabrerademar.cat Serveis i Medi Ambient Daniel Meroño Lombera (PSC) dmerono@cabrerademar.cat Benestar Social i Serveis Interns Núria Pera Maltes (JxCat) npera@cabrerademar.cat Ensenyament, Salut Pública i Benestar Animal Montserrat Reig Pasqual (ERC) mreig@cabrerademar.cat Cultura, Joventut, Participació Ciutadana i Ocupació i Empresa Sergi Teodoro José (JxCat) steodoro@cabrerademar.cat Gent Gran, Esports i Mobilitat Montserrat Sala i Martín (JxCat) msala@cabrerademar.cat Regidor Antoni García Lozano (GxC) agarcia@cabrerademar.cat Regidor Albert Castañé Luna (GxC) acastane@cabrerademar.cat Regidor Francesc Caldés Aguilar (AI-CM) fcaldes@cabrerademar.cat Regidora Elena Carreras Miralles (CUP) ecarreras@cabrerademar.cat Editorial E l botó de « reset », històricament present a tots els aparells elec- trònics, té la doble funció de res- tablir els paràmetres originals i tornar a començar: és el recurs que ens queda quan hem arribat a un punt de blo- queig o de difícil avanç . La situació excepcional que estem vivint a tot el planeta obliga a fer mol- tes reflexions per a encarar el futur postpandèmia amb certes garanties d’èxit. Cal fer un « reset », i també caldrà «reinventar-se» en alguns aspectes, tant a nivell de societat com a nivell de les administracions . És una gran oportunitat per a eliminar hàbits per- judicials i potenciar aquells aspectes positius que l’adaptació a la situació de pandèmia ens ha ensenyat. Amb la pandèmia hemdescobert que no cal desplaçar-se per a reunir-nos, amb l’estalvi de temps, diners i conta- minació atmosfèrica que això compor- ta. També hem après que podem com- prar en línia sense problemes, i que Reset La situació excepcional que estem vivint a tot el planeta obliga a fer moltes reflexions per a encarar el futur postpandèmia amb certes garanties d’èxit podem fer-ho consumint productes de proximitat, afavorint així el nostre en- torn més proper i, per tant, a nosaltres mateixos. Hem après que es pot flexi- bilitzar la jornada de treball, adoptar nous horaris i, d’aquesta manera, afa- vorir la conciliació de la vida familiar i la laboral. Hauria de servir també la pandèmia per a fer-nos veure que som interdependents , i això ens hau- ria de fer més responsables socialment. A nivell municipal, probablement la cita prèvia haurà servit i servirà per a prestar un servei més eficient d’atenció a la ciutadania, i el teletreball provo- carà noves dinàmiques d’organització de la feina. Caldrà, també, reorientar les polítiques de reactivació econò- mica i social, adaptant-nos a la nova situació , sempre dins de l’àmbit de les nostres competències, fomentant l’ocupació i el suport al teixit empresa- rial com a millor política social. Tanma- teix, serà necessari restablir l’activitat de la nostra gent gran amb absoluta seguretat sanitària, potenciant alhora l’atenció domiciliària com a garantia de benestar per a les persones més vulnerables. Serà necessari que tothom, admi- nistradors i administrats, tinguem la millor disposició i capacitat per a adaptar-nos als canvis , cosa que mai és fàcil. Que el nou any ens porti salut, que ens torni la cultura i serveixi per a avançar en tots els terrenys! l

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=