iCabrera #78 - Gener 2021

Cabrera i 5 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #78 GENER 2021 Al voltant de 7.000 hores anuals d’atenció domiciliària a les persones vulnerables El SADmunicipal, un dels de més abast del nostre entorn, s’ha reforçat recentment D es del passat 1 de desembre, el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) que ofereix l’Ajuntament de Cabrera de Mar a través dels Serveis Socials Municipals s’ha vist reforçat amb la incorporació d’una nova treba- lladora familiar que durant els propers mesos realitzarà tasques de suport a la gent gran i dependent del municipi. Entre les seves responsabilitats estarà la d’ajudar les persones beneficiàries a vestir-se, tenir cura de la seva higiene personal i de la llar, el control de la me- dicació o acompanyar-les a les visites mèdiques. La pandèmia i les limitacions que aquesta ha provocat sobre els sectors vulnerables de la població han posat encara més en relleu al nostre muni- cipi un servei que s’estima que ofe- reix al voltant de 7.000 hores anuals d’atenció domiciliària, una de les ràtios més elevades entre les poblacions del nostre entorn. COM FUNCIONA? Totes les persones que reben el SAD són valorades prèviament al seu do- micili pel personal dels Serveis Socials Municipals en coordinació amb el dels serveis sanitaris. Un cop atorgat, els professionals que realitzen el servei són treballadors i treballadores fami- liars —en el cas de la cura i atenció personal— i auxiliars de la llar. En to- tal, Cabrera de Mar disposa de set pro- fessionals, entre aquests dos tipus de treballadores i treballadors, que des- envolupen les seves funcions de di- lluns a divendres, en horari de matins i tardes, prenent totes les precaucions sanitàries que l’actual situació de pan- dèmia requereix. Existeixen dos tipus diferenciats de Servei d’Atenció Domiciliària: el de de- pendència, per a persones a les quals s’ha aprovat la cobertura de la llei de dependència, i el SAD social, quan aquesta ajuda no està tramitada però la persona necessita igualment suport a la llar. En tots dos casos s’ofereixen les mateixes prestacions, però, mentre que el primer cas es finança a través de la llei de dependència, en el segon existeix un copagament assumit entre la persona usuària i l’Ajuntament. En funció de les circumstàncies concretes, el consistori pot pagar fins al 100 % de la despesa. Les persones que estiguin interessa- des a disposar d’aquest servei han de demanar cita als Serveis Socials Muni- cipals trucant al 93 750 62 88. l L’arribada de la pandèmia ha fet encara més important aquest tipus de servei per a les persones grans o amb alguna discapacitat Alguns consells de seguretat per a la gent gran El Consell Comarcal del Maresme ha editat recentment un fulletó amb tota una sèrie de consells per a la seguretat de la gent gran, tant a la llar com al comerç o en dife- rents activitats quotidianes. El podeu consultar a través del codi QR adjunt.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=