iCabrera #82 - Gener 2022

Cabrera i 18 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #82 GENER 2022 Opinió política Es fa difícil felicitar l’any nou o comentar res del context polític, amb la situació de nova pandèmia que ens toca viure. Si fa just un any auguràvem el 2021 com l’any de la re- cuperació econòmica, tot comptant que estaríem la majoria vacunats passat l’estiu (comaixí ha estat), la realitat ha estat de nou decebedora, amb noves soques del virus, més contagioses, que fan col·lapsar els cen- tres d’atenció primària i que novament res- tringeixen l’activitat normal de l’economia. Aquest 2022 encetem nous pressu- postos , tant a l’Ajuntament com a la Gene- ralitat i a l’Estat. Pel que fa als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE), com dèiem, han de consolidar la recuperació després (es- perem) de la COVID-19 amb una despesa social rècord, amb 240.375 milions d’euros. Invertir en despesa social és la base d’un creixement econòmic equilibrat. Aquests PGE també són els més inver- sors de la història, amb 40.000 milions d’euros d’inversió pública; en gran part, per l’impacte dels fons europeus. Pel que fa a Catalunya , amb una inversió de 3.041 milions d’euros, és la comunitat que més inversió rebrà . En aquest 2022 augmenta d’un 65 % la inversió a Catalunya respecte de l’últim pressupost (del Govern del PP). Així, del total de la inversió de l’Estat su- posa un 19 %, percentatge que coincideix amb la contribució del PIB català en el con- junt nacional i supera el 17 %, que és el pes de la població catalana en el total de l’Estat. Però sobretot, pel que ens afecta direc- tament als ajuntaments, són uns comptes que aposten per la cogovernança, la des- centralització i el diàleg com a via per a solucionar els problemes que estan enquis- tats i, també, fer front al repte demogràfic de la Catalunya buidada. Les entitats locals rebrem en aquest 2022 els lliuraments a compte més grans de la història, que ascendiran a 22.062 milions d’euros. Amb això, el conjunt del finançament pujarà d’un 17 % respecte d’un any abans (i el 2021 ja augmentaven també d’un 17 %). També s’aposta pels joves —amb 12.550 milions d’euros per a polítiques per a la joventut— i per la cièn- cia, amb 13.298 milions per a investigació, innovació i digitalització. Daniel Meroño Grup Municipal PSC Els PGE 2022: uns pressupostos municipalistes Comencem el 2022, pràcticament, com vam començar el 2021: tornem a tindre restriccions imposades des de les insti- tucions per a controlar les incidències sa- nitàries que es tornen a reproduir un cop més. Evidentment, la pandèmia ha estat present durant tot l’any, però les expectati- ves donaven a entendre que la cosa millo- rava raonablement. La vacunació massiva, acceptada per la majoria de persones, així ho feia preveure. Malauradament, no ha estat l’esperat i tornem a tindre restriccions pel que fa a la mobilitat i la interacció de les persones. Però no hem de perdre la il·lusió que, per fi, aquest any 2022 sigui raonablement profitós per a cadascú de nosaltres i per al nostre poble, Cabrera de Mar. Les expecta- tives són altes, atès el desenvolupament del 2021, en què no van ser ni de lluny les previstes. Tindrem pandèmia per a mesos, però ja tenim una experiència adquirida que ens ha de servir per a, entre tots, tirar endavant els projectes que desitgem, tant personals com municipals. Les causes adverses del 2021 són di- verses: retard en l’aprovació dels Pressu- postos del 2021, falta temporal de secre- tari des de mitjan 2020, renúncia de la persona proposada per a ocupar la plaça vacant de secretaria a finals d’octubre del 2020, sol·licitud a la Direcció General d’Administració Local de la qualificació de «classe segona» de la Secretaria —que fins al moment era de «classe tercera», tot i no arribar als 5.000 habitants, però, atès l’import dels pressupostos municipals, sí que era aconsellable separar les funcions de Secretaria i Intervenció—, adjudicació de la plaça d’interventor al setembre del 2021, tancament del Compte general del 2020 mitjançant ple extraordinari aquest passat mes de desembre, etc. Per aquests motius, entre d’altres, no s’han pogut dur a terme els projectes d’inversió ni molts dels estudis desitjats. Teníem previsions per a invertir més de 3.000.000 d’euros entre els pressupos- tos municipals per al 2021 (1.165.000) i l’aplicació d’aproximadament uns 2.000.000 d’euros fent servir el romanent de tresoreria d’altres exercicis ja tancats. En resum, hem perdut un any. Alternativa Independent Cabrera de Mar Balanç municipal Parlem de la urbanització del sector de Can Carles i del centre del poble. Nosaltres pensem que un dels projec- tes més importants que un ajuntament pot dur a terme és la urbanització del seu poble. Prendre certes decisions és crucial i ens afecta totes de per vida; per això us volem explicar com s’està treballant el pla d’urbanització del sector de Can Carles que se’ns va presentar fa un any i mig i què en pensem. Per posar-nos en context, direm que aquests són els terrenys que queden entre el sindicat i el carrer de l’esplai; per- tanyen a cinc propietaris: tres immobiliàries que van comprar les finques, un pagès que lloga les terres a Casa Ametller i una famí- lia que hi viu i hi treballa . El POUM especifica que les decisions es prendran per compensació, és a dir: els pro- pietaris fan una proposta a l’Ajuntament d’on poden anar els carrers, els equipa- ments, els habitatges, l’alçària d’aquests… Com que les immobiliàries són majoria decideixen segons els seus interessos, i la proposta és fer una rotonda just on hi ha la masia de la família que hi viu i fer pas- sar un carrer per on ara hi ha els hiverna- cles on treballen i dels quals viuen . Hem preguntat reiteradament si s’està tenint en compte aquesta família, si com a Ajunta- ment se n’estan defensant els interessos, i les respostes sempre són ambigües. Quan parlem amb la família ens confirmen que amb ells només hi han parlat una vegada, i, sorprenentment, el pla està pràcticament tancat. Quin poble volem: un poble per a nosaltres o un poble on els inversors i es- peculadors decideixin? Nosaltres ho tenim clar! Prou de mentir-nos a la cara, més res- pecte per la gent del poble i més participa- ció ciutadana quan parlem de temes tan importants. La urbanització del centre del poble, amb la sala La Maresma i els pisos projectats davant l’antiga farmàcia, és un altre exemple de decisions preses en un despatx, a porta tancada, on no hi ha ha- gut gens d’interès per compartir i treba- llar conjuntament . Alcalde, recordeu que sou el representant del poble i, per tant, dels interessos dels seus habitants. cabrerademar@cup.cat @cupcabrerademar @nuclicupcabrerademar Per a qui governa aquest ajuntament?

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=