iCabrera #82 - Gener 2022

Cabrera i 3 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #82 GENER 2022 Jordi Mir i Boix Alcalde Regidors del Consistori Alcaldia, Hisenda, Governació, Comunicació i Espais Públics Jordi Mir i Boix (JxCat) jmir@cabrerademar.cat Urbanisme i Equipaments Carles Munné i Pagan (ERC) cmunne@cabrerademar.cat Serveis i Medi Ambient Daniel Meroño Lombera (PSC) dmerono@cabrerademar.cat Benestar Social i Serveis Interns Núria Pera Maltes (JxCat) npera@cabrerademar.cat Ensenyament, Salut Pública i Benestar Animal Montserrat Reig Pasqual (ERC) mreig@cabrerademar.cat Cultura, Participació Ciutadana i Ocupació i Empresa Sergi Teodoro José (JxCat) steodoro@cabrerademar.cat Gent Gran, Esports, Mobilitat i Joventut Òscar Fernández Cuñado (JxCat) ofernandez@cabrerademar.cat Regidor Antoni García Lozano (GxC) agarcia@cabrerademar.cat Regidor Albert Castañé Luna (GxC) acastane@cabrerademar.cat Regidor Francesc Caldés Aguilar (AI-CM) fcaldes@cabrerademar.cat Regidora Elena Carreras Miralles (CUP) ecarreras@cabrerademar.cat Editorial E l més senzill per a qualsevol go- vern a l’hora de desenvolupar la seva acció és apujar impos- tos i endeutar-se: això permet una governança expansiva pel que fa a serveis, contractacions i inversions. L’Ajuntament de Cabrera de Mar no ha apujat els impostos a la ciutadania i tampoc ha augmentat l’endeutament en els darrers 10 anys. Si fem una mi- rada retrospectiva ens adonarem que, tot i això, són molts els nous serveis que s’han implementat o han millorat, i moltes les inversions que han per- mès que el poble hagi anat millorant progressivament. Com a municipi de menys de 5.000 habitants, el nostre poble gaudeix de diversos serveis no obligatoris força rellevants, com ara el transport públic urbà, l’escola bressol municipal i, so- bretot, la seguretat ciutadana, a la qual es destina un 12%del pressupost ordi- nari. N’hi ha d’altres en què cal remar- car una prestació molt per sobre de la mitjana, com són la biblioteca, l’escola d’adults o el manteniment i la neteja dels espais públics, capítol al qual es destinen any rere any més recursos per a assolir el nivell d’excel·lència que els nostres veïns mereixen i exigeixen. Un capítol a part mereix el servei a les persones, en què el nostre ajunta- ment és el referent comarcal. A banda de les moltes activitats per als joves Els nostres impostos, a canvi de què? i per a la gent gran en un esplèndid equipament com és El Castellet, co- brim proactivament totes les necessi- tats —ja siguin puntals o recurrents— de les famílies més vulnerables del municipi. D’altra banda, disposem d’una xar- xa d’equipaments esportius, socials i culturals de primer nivell, en espera de poder gaudir de la desitjada sala de teatre polivalent en els propers anys. A tot això cal afegir els serveis obli- gatoris d’enllumenat, recollida i trac- tament de residus, clavegueram o atenció ciutadana i tramitacions admi- nistratives. El manteniment i la millora cons- tants d’aquests serveis i equipaments es financen majoritàriament amb els impostos directes que l’Ajuntament recapta de tots nosaltres, com són l’IBI, l’impost de circulació i la taxa de la brossa. Us convido que feu l’exercici de calcular el total anual que pagueu per aquests conceptes i ho dividiu pel nombre de membres de casa vostra i, després, pels 365 dies de l’any. L’import resultant és el cost per persona i dia que pagueu com a veïns de Cabrera de Mar per rebre tots aquests serveis i gaudir de tots aquests equipaments. Si, a més a més, ho comparem amb al- tres municipis, la relació qualitat-cost és difícilment superable. Que tingueu un molt feliç any! l

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=