iCabrera #76 - Juliol 2020

Cabrera i 18 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #76 JULIOL 2020 Opinió política La nova normalitat després de l’Estat d’Alarma per l’emergència sanitària ens enxampa en plena temporada d’estiu. La primavera del 2020 ens l’hem perdut i la re- cordarem sempre tots, sens dubte. Espero que els danys en la vostra salut i economia, o la dels vostres més propers, hagin estat mínims. És en la temporada d’estiu i en el Sector Litoral del nostre municipi que voldria cen- trar aquest article. El Sector Litoral de Cabrera és diferent del Centre en molts aspectes —en els quals no entraré en aquest article—, com urba- nístics, socials, culturals o polítics. El que vaig copsar tots els anys que hi vaig viure és l’estacionalitat que gaudeix/pateix en- tre l’hivern i l’estiu. Aquest efecte no és tan marcat en altres sectors del municipi i, en canvi, molts dels serveis municipals que s’hi prestaven eren els mateixos tot l’any. En el moment en què he pogut incidir des de l’Ajuntament en la prestació d’aquests serveis, hem intentat adaptar-los a aquesta estacionalitat , més enllà dels ser- veis de platja. Per exemple, la freqüència de recollida de la brossa, que ha estat incre- mentada en certes fraccions als barris del Pla de l’Avellà, Costamar-Bonamar i Franja Litoral del 15 de juny al 15 de setembre. En la recollida de restes vegetals domiciliària també vam fixar una temporada alta (dues recollides setmanals) i una de baixa (una re- collida setmanal). En la recollida de volumi- nosos, s’ha reforçat el servei de recollida de deixalles incontrolades, que són especial- ment abundants al Sector Litoral a l’estiu. S’han reforçat els tractaments de plagues a les clavegueres del Sector Litoral, més vulnerables a causa que els col·lectors hi fan menys pendent. Paneroles, rates, mos- quits… reben el seu tractament per a evi- tar-ne la proliferació. Hi ha gent del Sector Litoral que no- més puja al centre quan va a fer tràmits a l’ajuntament. Ens pot agradar més omenys, però és totalment respectable. I molta gent que l’únic que vol és tenir bons serveis a partir dels impostos que paguen. Doncs això, per a nosaltres, encara és més respectable . Daniel Meroño Portaveu grup municipal PSC – Units per Cabrera Temporada d’estiu i Sector Litoral Passat l’estat d’alarma i amb l’esperança que tot vagi a millor a partir d’ara, és hora d’intentar tornar a la normalitat política del nostre poble. El passat mes de gener vàrem repartir el nostre butlletí, en el qual, com és habitual, critiquem el que, sota el nostre parer, es pot millorar o instaurar d’acord amb els comen- taris i les opinions de molts veïns i veïnes que ens fan arribar, a més de les nostres pròpies opinions. Arran d’aquesta publicació, diuen que som desagradables, ofensius, desencertats i inapropiats. No hi estem d’acord, però acceptem l’opinió i, per descomptat, la res- pectem. Dit això, anem per parts. Aquesta sensibilitat a les crítiques rebu- des no és realista amb les reclamacions que es van repetint, algunes, amb els anys. És ofensiu, però quan ens diuenmentiders a la cara (poda pendent) ningú s’ofèn. És desen- certat, però no volem reconèixer, per posar un exemple, que des dels primers dies de l’inici de l’obra de la rambla Vinyals ja vam denunciar per escrit que les obres no ana- ven pel bon camí. Inversions. No ho hem dit per escrit? Podem discutir si és veritat o no, però, per activa i per passiva, ho hem repetit moltes vegades: contenidors soter- rats, comunicació dels veïnats, actualitza- ció de la plaça Nova Cançó Catalana, arbres malalts, etc. Algunes, sí que és veritat, estan previstes a mitjà termini, però d’altres estan pendents. Quantes decisions d’envergadura es pre- nen, històricament, sense un consens pre- vi amb els veïns i veïnes? Sense anar molt lluny en el temps, podem recordar l’inici del carril bici al Pla, el cas de la Genera, l’espai d’autocaravanes, etc. Estaríem encantats de poder consensuar amb l’equip de govern les inversions, les propostes, les queixes dels nostres veïns i veïnes…; en resum, de col·laborar-hi, però sembla que sempre arribem tard. Un cop més, recordem paraules del nos- tre alcalde en el ple d’investidura: «No es- tar en el Govern no vol dir estar contra el Govern». El poble som tots, i entre tots podem aconseguir una millora del futur a curt ter- mini del dia a dia. No és gaire complicat aconseguir-ho. Alternativa Independent Cabrera de Mar Tornem a la normalitat Volem dedicar la major part d’aquest espai a denunciar un fet que ens preocupa serio- sament. En la planificació de la urbanització del sector deCanCarles l’Ajuntament dona suport incondicional als inversors, que no- més miren els seus interessos, mentre dona l’esquena a l’única família que, tot i no voler- ho, es veu forçada a marxar de les seves ter- res. El vot de la majoria i la insensibilitat del consistori els obliga a tirar a terra casa seva, una masia amb 400 anys d’antiguitat, on s’ha viscut i treballat ininterrompudament. La conservació del patrimoni cultural, an- tropològic i històric del nostre entorn rural i la convivència entre la cosa antiga i la cosa moderna també implica un enriquiment del territori. Al projecte d’urbanització del sector de Can Carles es preveu construir-hi 350 habitatges, un creixement del 30 % del centre del poble. Aquest creixement pot suposar millores i noves oportunitats; per això esperem que, en el compliment de les quotes obligatòries d’habitatge de protec- ció social que una promoció d’aquest tipus té l’obligació de fer, l’Ajuntament n’estigui a l’altura i pacti unes condicions que real- ment ofereixin cases assequibles per a tots. La promoció de Cal Conde va ser realment un insult en el tracte d’aquest aspecte: pi- sos a preus completament inassequibles, mides poc encertades i sense quasi pisos de lloguer perquè els nostres joves es puguin començar a independitzar. Exigim no ante- posar els interessos econòmics dels inver- sors per sobre de la família afectada ni per davant de tots els veïns del poble, i voluntat per a trobar una solució satisfactòria per a tothom. Festa Major : En el moment de greu crisi sanitària i econòmica que vivim, la Festa Major és una bona oportunitat per a fo- mentar la cultura i les relacions interveïnals i desconnectar temporalment dels proble- mes del dia a dia. Ara bé, no veiem encer- tat promoure una festa major basada en un model que atrau molta gent de fora del po- ble i suposa una despesa important que es podia haver destinat a ajudes econòmiques per a totes aquelles persones que ho estan passant malament. cabrerademar@cup.cat @ cupcabrerademar @nuclicupcabrerademar

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=