iCabrera #76 - Juliol 2020

Cabrera i 3 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #76 JULIOL 2020 Daniel Meroño 2n tinent d’alcalde i regidor de Serveis i Medi Ambient Regidors del Consistori Alcaldia, Hisenda, Governació i Comunicació Jordi Mir i Boix (JxCat) jmir@cabrerademar.cat Urbanisme i Espais Públics Enric Mir i Nuet (ERC) emir@cabrerademar.cat Serveis i Medi Ambient Daniel Meroño Lombera (PSC) dmerono@cabrerademar.cat Benestar Social i Serveis Interns Núria Pera Maltes (JxCat) npera@cabrerademar.cat Ensenyament, Salut Pública i Benestar Animal Montserrat Reig Pasqual (ERC) mreig@cabrerademar.cat Cultura, Joventut, Participació Ciutadana i Ocupació i Empresa Sergi Teodoro José (JxCat) steodoro@cabrerademar.cat Gent Gran, Equipaments, Esports i Mobilitat Montserrat Sala i Martín (JxCat) msala@cabrerademar.cat Regidora Anna Maluquer i Ferrer (GxC) amaluquer@cabrerademar.cat Regidor Antoni García Lozano (GxC) agarcia@cabrerademar.cat Regidor Francesc Caldés Aguilar (AI-CM) fcaldes@cabrerademar.cat Regidor Genís Vinyals Lloveras (CUP) gvinyals@cabrerademar.cat Editorial E n el primer editorial del butlletí municipal que tinc el plaer de signar, voldria dirigir-me a vosal- tres, amb la màxima utilitat possible i de la forma més informativa, pel que fa a un aspecte que compartim tot l’equip de govern i que pateixo es- pecialment en les meves regidories , com és el de les competències o ser- veis a prestar. I m’explico. La Llei del Règim de les Administra- cions Locals és la que regula quines competències tenen els ajunta- ments i quins serveis han de prestar obligatòriament per llei, normal- ment segons el nombre d’habitants . A Cabrera de Mar, en estar encara per sota dels 5.000 habitants, només estem obligats a la prestació de l’enllumenat públic, cementiri, recollida de residus, neteja viària, proveïment domiciliari d’aigua potable, clavegueram, accés als nuclis de població, pavimentació de les vies públiques i control d’aliments i begudes. En els municipis amb una població superior als 5.000 habitants , a més: parcs públics, biblioteca pública, mer- cats i tractament de residus. En els mu- nicipis amb una població superior als 20.000 habitants, a més: protecció civil, prestació de serveis socials, prevenció i extinció d’incendis i instal·lacions es- portives d’ús públic. I, a l’últim, en els municipis amb una població superior als 50.000 habitants, a més: transport col·lectiu urbà de viatgers i protecció del medi ambient. És evident, doncs, que a l’Ajuntament de Cabrera de Mar es presten més serveis dels que legalment pertoquen . Desgraciada- ment, els últims anys també hem ha- gut d’assumir altres serveis per manca de prestació per part de les administra- cions supramunicipals responsables, ja sigui la Generalitat o l’Estat: neteja i manteniment de rieres, finançament de l’escola bressol, manteniment del passeig marítim o la protecció de les runes del Club Nàutic en són alguns exemples. Pel que fa a les companyies privades de serveis d’àmbit estatal (electricitat i telecomunicacions principalment) els reclamem que realitzin les inversions necessàries i també denunciem en nom dels veïns afectats, com vam fer recentment pels talls durant el tempo- ral Glòria i posteriors. Hem organitzat xerrades informatives amb l’Oficina de Consum del Consell Comarcal per tal de vehicular les queixes . L’aplicació de l’Estat d’Alarma recent- ment decretat pel Govern a causa de la COVID-19, així com les possibles me- sures posteriors de promoció econò- mica que podíem prestar, també ha generat una certa confusió quant a les competències de l’Ajuntament en aquesta matèria. Entenem que l’Ajuntament és l’administració més propera a la gent, i els representants i treballadors mu- nicipals, per voler donar el màxim de servei possible, de vegades no sabem transmetre que no som els respon- sables de tot el que passa al nostre municipi . Fins aviat! l

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=