iCabrera #84 - Juliol 2022
Cabrera i 5 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #84 JULIOL 2022 En breu es procedirà a la redacció dels projectes constructius d’aquesta via, que permetrà connectar a peu o en bicicleta el centre urbà i el Pla de l’Avellà El Llaç Verd comença a prendre forma E l Consell Municipal de Participa- ció d’Infraestructures i Mobili- tat (vegeu la pàgina 6) iniciava la seva activitat tractant, entre altres qüestions, sobre la futura creació del Llaç Verd, la via —transitable a peu i en bicicleta— que permetrà unir el centre urbà i el Pla de l’Avellà. En breu es procedirà a la redacció dels projec- tes constructius necessaris: el que des- envoluparà la Diputació de Barcelona en el tram de la B-502 i el que durà a terme l’Ajuntament en el tram cor- responent al torrent dels Vinyals. Les obres es podrien licitar a l’inici de l’any vinent. COM SERÀ EL LLAÇ VERD? A banda de connectar aquests dos nuclis, aquesta via proposa un recor- regut amb forma de llaç destinat a afavorir el passeig i el contacte amb l’entorn natural. La voluntat és que, en un futur, ofereixi també una con- nexió amb el litoral. El traçat projectat s’adapta a les diferents característi- ques dels indrets en els quals se situa. D’aquesta manera, se’n poden dife- renciar tres tipus de trams: Aquesta via proposa un recorregut amb forma de llaç destinat a afavorir el passeig i el contacte amb l’entorn natural • Rieres de Cabrera i torrent dels Vinyals: Amb la voluntat de millorar l’accessibilitat i controlar les escorren- ties, en aquesta part del recorregut es planteja una franja contínua de pavi- ment dur. L’actuació permetrà arran- jar l’actual pavimentació del camí i formar una cuneta verda per on es conduiran les aigües de pluja fins a la riera. • Trams en carretera: Amb la voluntat de garantir la seguretat en la circula- ció de vianants i ciclistes en aquesta part del recorregut, es modificarà la secció de la via per a incloure-hi una nova vorera de, com a mínim, 3 metres d’amplada i que, a més, estarà elevada respecte de la calçada. • Trams urbans: En aquests espais es duran a terme actuacions puntuals per a donar continuïtat als carrils bici ja existents. La proposta preveu inter- venir també en els dos passos que hi ha per sota de l’Autopista del Mares- me, adequant-los al nou trànsit de via- nants i bicicletes. l
RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=