iCabrera #85 - Novembre 2022

Cabrera i 3 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #85 NOVEMBRE 2022 Jordi Mir i Boix Alcalde Regidors del Consistori Governació, Urbanisme, Espais Públics i Comunicació Jordi Mir i Boix (JxCat) jmir@cabrerademar.cat Serveis, Mobilitat i Medi Ambient Daniel Meroño Lombera (PSC) dmerono@cabrerademar.cat Serveis Interns i Benestar Social Núria Pera Maltes (JxCat) npera@cabrerademar.cat Ensenyament, Salut Pública i Benestar animal Montserrat Reig Pasqual (ERC) mreig@cabrerademar.cat Hisenda, Cultura i Equipaments Sergi Teodoro José (JxCat) steodoro@cabrerademar.cat Gent Gran, Esports, Participació ciutadana i Joventut Òscar Fernández Cuñado (JxCat) ofernandez@cabrerademar.cat Ocupació i Empresa i Manteniment d’edificis Albert Ventura Viñals (ERC) aventura@cabrerademar.cat Regidor Francesc Caldés Aguilar (AI-CM) fcaldes@cabrerademar.cat Regidor Anton Albages-Eizaguirre (CUP) aalbajes@cabrerademar.cat Regidor no adscrit Antoni García Lozano agarcia@cabrerademar.cat Regidor no adscrit Albert Castañé Luna acastane@cabrerademar.cat Editorial E ls ajuntaments són l’adminis- tració més propera a la ciuta- dania i, com a tal, són els que en coneixen millor les necessitats i, sovint, els que han de resoldre les problemàtiques del dia a dia. Aquesta funció dels ajuntaments constitueix una part important de la seva gestió i es pot abordar de forma reactiva o proactivament. La diferència entre l’una i l’altra és substancial i deriva en resultats diferents de manera clara- ment visible. El nostre ajuntament té una mentali- tat d’atenció proactiva a la ciutadania, i això es constata tant en els recursos que hi destina com en l’ordre i la ne- teja dels nostres carrers, equipaments i espais públics en general. Els mem- bres de les brigades municipals de manteniment i jardineria, així com els agents de la Policia Local, ac- Observar, escoltar, atendre Les necessitats i els reptes de millora són creixents, i l’adequació dels recursos per a atendre’ls no és pas un procés fàcil tuen com a detectors de necessitats , de correccions a fer o d’oportunitats de millora. D’aquesta manera, l’Ajuntament intenta sempre anticipar problemes i atendre al més ràpid pos- sible qualsevol demanda del veïnat. Poder desenvolupar aquest objectiu amb èxit requereix, a banda d’una fer- ma voluntat política, dos elements im- prescindibles: planificació i recursos . La planificació comporta una feina prèvia d’observació constant per a conèixer les necessitats actuals i fu- tures. El contacte amb les persones i l’observació crítica de tots els espais públics ajuda a anticipar els problemes i preveure les solucions, que sovint passen per inversions que no sempre són tan ràpides d’executar com caldria o voldríem. Pel que fa als recursos, l’Ajuntament destina pràcticament el 50 % de la plantilla a seguretat i manteniment; per tant, a l’ordre i la neteja del mu- nicipi . Tenir un poble net i endreçat, com molts visitants valoren i envegen, no és, doncs, fruit de la casualitat. Les necessitats i els reptes de millora són creixents, i l’adequació dels recur- sos per a atendre’ls no és pas un procés fàcil, però, tot i no arribar a tot arreu en el temps ideal, l’objectiu de fer-ho està ben consolidat. Al cap i a la fi, aques- ta és la resposta de la casa de tots a l’elevat nivell d’exigència dels veïns i les veïnes de Cabrera de Mar . l

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=