iCabrera #77 - Octubre 2020

Cabrera i 12 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #77 OCTUBRE 2020 Recomanacions davant possibles errors en la factura de l’aigua Les estimacions fetes durant l’estat d’alarma en base a l’any passat poden haver provocat desajustos L a situació excepcional provocada per l’estat d’alarma va tenir tam- bé el seu reflex en la facturació del subministrament d’aigua per part de Sorea. Entre les mesures preses pel que fa a aquest servei, es va suspendre qualsevol tall de subministrament per manca de pagament; s’han atorgat ajuts a treballadors autònoms i pimes; s’ha congelat el pagament de les factu- res emeses durant la vigència de l’estat d’alarma, les quals s’han finançat en sis mesos sense interessos; es va aplicar la tarifa reduïda del cànon al 50 % de forma automàtica als consums d’aigua dels mesos d’abril i maig; es va aplicar als usuaris amb tarifa social un tipus de gravamen de 0 euros en tots els trams de consum també a les factures d’abril i maig, o es van realitzar, durant l’estat d’alarma, estimacions de consum ba- sades en el mateix període de l’any anterior. Precisament, aquestes esti- macions poden haver provocat alguns desajustos en la facturació del segon i tercer trimestres. En els casos en què es va reclamar ja se n’ha hagut d’haver re- alitzat una regularització; per a la resta d’usuaris, les lectures del tercer trimes- tre ja s’han realitzat de la manera ha- bitual. Si en algun cas no ha estat així, l’Ajuntament aconsella comunicar-ho directament a Sorea. l Es reforça i renova el conveni del Servei d’Atenció Domiciliària El SAD permet cobrir les necessitats bàsiques de persones que tenen limitada la seva autonomia L’ Ajuntament de Cabrera de Mar i el Consell Comarcal del Mares- me han signat un nou conveni de tres anys de durada, prorrogable per un més, per tal de delegar en l’ens comarcal les competències del Ser- vei d’Atenció Domiciliària. A més, s’ha modificat i actualitzat el reglament d’aquest servei destinat a les perso- nes que, per raó d’edat, dependència o discapacitat, tenen limitada la seva autonomia per a realitzar les activitats bàsiques de la vida diària o necessiten una atenció permanent a distància. UN SAD REFORÇAT Paral·lelament, el consistori ha sol·licitat al Consell Comarcal poder comptar amb un nou professional de suport per al Servei d’Atenció Domici- liària en el marc del programa Treball i Formació COVID-19. Aquest programa no suposarà cap despesa per al nostre municipi i podrà reforçar el servei amb la incorporació d’un/a treballador/a familiar. l El SAD es reforça al nostre municipi amb la incorporació d’un/a nou/ va treballador/a a través del programa Treball i Formació COVID-19

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=