iCabrera #81 - Octubre 2021

Cabrera i 3 Butlletí d’informació municipal de Cabrera de Mar #81 OCTUBRE 2021 Jordi Mir i Boix Alcalde Regidors del Consistori Alcaldia, Hisenda, Governació i Comunicació i Espais Públics Jordi Mir i Boix (JxCat) jmir@cabrerademar.cat Urbanisme i Equipaments Carles Munné i Pagan (ERC) cmunne@cabrerademar.cat Serveis i Medi Ambient Daniel Meroño Lombera (PSC) dmerono@cabrerademar.cat Benestar Social i Serveis Interns Núria Pera Maltes (JxCat) npera@cabrerademar.cat Ensenyament, Salut Pública i Benestar Animal Montserrat Reig Pasqual (ERC) mreig@cabrerademar.cat Cultura, Participació Ciutadana i Ocupació i Empresa Sergi Teodoro José (JxCat) steodoro@cabrerademar.cat Gent Gran, Esports, Mobilitat i Joventut Òscar Fernández Cuñado (JxCat) ofernandez@cabrerademar.cat Regidor Antoni García Lozano (GxC) agarcia@cabrerademar.cat Regidor Albert Castañé Luna (GxC) acastane@cabrerademar.cat Regidor Francesc Caldés Aguilar (AI-CM) fcaldes@cabrerademar.cat Regidora Elena Carreras Miralles (CUP) ecarreras@cabrerademar.cat Editorial S ense dubte, estem vivint un temps de canvis i transforma- cions que, amb la perspectiva del temps, poden arribar a esdevenir una revolució . La relació entre les ad- ministracions públiques i la ciutadania no està exempta d’aquest fenomen, i menys encara l’Administració local, la més propera a tots nosaltres. Com a servidors públics, des dels ajuntaments hem de proveir de for- ma eficient molts serveis que, d’una manera o altra, acaben incidint direc- tament en el nivell de benestar de la població. Seguretat, mobilitat, sosteni- bilitat, habitatge, neteja, oci, enllume- nat, sanejament, ensenyament, salut, són alguns dels molts serveis que es gestionen des de les administracions. Però, el grau de competència de cada administració no és el mateix per a ca- dascun d’ells, i això no sempre és ben conegut per la població. Cal molta pe- dagogia per part de l’Ajuntament per a transmetre la realitat i el seu potencial Pedagogia bidireccional Cal molta pedagogia per part de l’Ajuntament per a transmetre la realitat i el seu potencial d’actuació d’actuació. Cal explicar amb claredat què depèn de qui i quin paper juga cadascú en els diferents conflictes i problemàtiques que sorgeixen . So- vint passa que la voluntat resolutiva de l’Ajuntament topa frontalment amb l’exagerada lentitud dels tràmits admi- nistratius o amb la impossibilitat legal d’actuar directament davant de casos flagrants d’irregularitats o infraccions. En aquest sentit, la Llei de contracta- cions de les administracions públiques, del març del 2018, no ajuda en absolut a la flexibilitat i agilitat en la gestió mu- nicipal, com tampoc hi ajuda gens la cuirassa extremadament garantista de moltes lleis estatals relacionades amb la seguretat ciutadana o algunes acti- vitats empresarials. Tanmateix, tenint en considera- ció aquestes dificultats que s’han d’explicar fins on calgui a la ciuta- dania, també és necessari un esforç d’empatia més gran per part de les ad- ministracions envers els administrats. Qualsevol veí té tot el dret del món a exposar els problemes que afronta i reclamar solucions . I en aquests ca- sos l’Administració local té l’obligació d’estudiar la situació, explicar les possi- bilitats i actuar o fer actuar a qui calgui per a resoldre el problema. Si ambdues parts fan aquest esforç, la relació serà més fluida i permetrà una bona evolució de la societat en molts sentits . l

RkJQdWJsaXNoZXIy NTAxOTg=